מה גורם להתקרחות אצל נשים?

 כמות לא מבוטלת של נשים סובלות מנשירת שיער בשלב כלשהו בחייהן. במקרה של נשים אחרי גיל המעבר, הידלדלות השיער או הופעתם של אזורים קרחים בקרקפת הינן בעיות שכיחות.

ישנם מספר רב של גורמים פוטנציאליים הגורמים להתקרחות נשית, אלו כוללים בתוכם לחץ רגשי או פיזי, תרופות מסוימות או מצבים רפואיים, ועוד. ללא קשר לגורם לתופעה, המצב עלול להיות מתסכל. אולם מתוך הבנה וטיפול נאותים ניתן להתגבר על בעיה זו.

התקרחות נשית, היא מצב שבו סובלות נשים מנשירת שיער מופרזת. כאשר נשים מתבגרות, זהו מצב נורמלי שיאבדו כמות מסוימת של שיער וקרוב לשני שליש מהנשים עלולות לחוות נשירת שיער אחרי גיל המעבר. עם זאת, התקרחות אנדרוגנטית היא תורשתית והסימנים הראשונים ביותר שלה הם שיער דליל או “שביל” הולך ומתרחב. למעשה, לפחות מחמישים אחוז מהנשים יש שיער צפוף ומלא לאורך חייהן.

פרופ’ אבנר שמר, רופא עור בכיר בשיבא תל השומר, מכיר היטב את התופעה. לדבריו, כ-40 אחוז מהנשים סובלות מנשירת שיער בדרגה כזאת או אחרת, והסיבות לכך רבות ומגוונות. “בדומה לגברים, גם נשים יכולות להיות מושפעות מסיבות סביבתיות, נפשיות וגופניות שיכולות להוביל לתופעה המטרידה”, הוא אומר, וגם מונה כמה מהמוכרות שבהן:

  • בעיות הורמונליות: בגיל המעבר חלה ירידה דרמטית ברמת האסטרוגן, מה שבפועל עלול לגרום לנשירה משמעותית יותר.
  • מחסור ברכיבים תזונתיים: נשים רבות סובלות ממחסור בברזל או ב-B12 למשל. אלה שני רכיביםשחיוניים, בין היתר, לשם תפקוד תקין של העור והשיער. אם אכן קיים מחסור כזה הוא עלול לגרום לנשירה ולעיתים אף לנשירה משמעותית.
  • תורשה: לא רבים מודעים לכך, אך נשים שבמשפחתן האב או האם מתקרחים (או הדור שמעליהם), מועדות יותר לסבול מהתקרחות. לכן, כשאישה סובלת מהבעיה היא צריכה לשאול את עצמה אם יש רקע משפחתי שיכול להסביר את זה ולעדכן את הרופא המטפל שיוכל להציע אופציות טיפוליות.
  • לחץ נפשי: עבודות מסוימות שנעשו בנושא הצביעו על קשר מסוים בין סטרס לבין התקרחות – הן אצל נשים והן אצל גברים.

נוסף לכל אלה, פרופ’ שמר מציין סיבות נוספות שעלולות לעודד את התופעה, ביניהן: מחלות שונות, שימוש בתרופות כרוניות ועוד.

מה גורם להתקרחות אצל נשים?

כיצד תוספות שיער יכולות להוות פתרון טוב להתקרחות אצל נשים?

קיימות מגוון רחב של תוספות שיער שמטרתן להסתיר את הקרחות, שאינן גורמות נזק לשיער!
חשוב מאוד להבין שאם את בוחרת להשתמש בתוספות שיער בכדי להסתיר את הקרחות,

בחרי להשתמש בתוספות שיער שאינן קבועות. מה זה אומר? תוספות שיער שהן בשליטה עצמית, שניתן לשים ולהוריד לבד בקלות כגון: קשת הקסמים, קליפסים, כיפה לפדחת, קוקו וכו’.

למה חשוב להשתמש בתוספות כאלו ולא בתוספות שיער קבועות כגון: מדבקות, הלחמות, שזירות וכו’?
כיוון שתוספות כאלו נשארות קבוע על השיער, כך שזה גורם לנזק ומחליש את שיערך הטבעי. בנוסף השיער הטבעי גדל יחד איתן, מה שמצריך ללכת כל כמה חודשים לספר שיוריד את התוספות הקיימות ויחבר תוספות חדשות על השיער שגדל, מה שגם גורם לנשירת שיער בכל פעם שמורידים ומחברים מחדש.

האם ניתן לרכוש תוספות שיער בהתאמה אישית?

תוספות שיער לא קבועות כגון: קשת הקסמים, קליפסים, כיפה לפדחת, קוקו,פוני וכו’, ניתן להשיג בחנות תוספות השיער- Hair Station. שנמצאת בקניון הזהב בראשון לציון, במקום תוכלי ליהנות מתוספות שיער בהתאמה אישית, ייעוץ מקצועי וביצוע קפדני, ומיחס חם ומשפחתי לכל לקוחה. חייגי עכשיו לפרטים נוספים ושריון התור וגם לך יהיו את התוספות שתמיד חלמת עליהן: 072-2463143.